Hiisille tuplamestaruus Suomen Paras Olut -kilpailussa. Suomen Paras Stout tulee Hiisiltä jo kolmatta vuotta putkeen!

Tiedote 17.09.2019

Suomen Paras Olut -gaala järjestettiin Viking Gracella perjantaina 13.09.2019. HIISI palkittiin tilaisuudessa kahdella sarjavoitolla, jatkaen panimon voittojen sarjaa jo kolmeen peräkkäiseen vuoteen.

Tänä vuonna Stout & Porter -sarjan voitti Hiisin valmistama Ikiiurso Bourbon Barrel Aged Imperial Stout (12,0%), ja Eurooppalainen Vaalea tai Keskitumma Ale -sarjan voitti Hiisin kaikkien aikojen ensimmäinen vakiotuote, eli Rakki Forestfinnish Pale Ale (5,5%).

Suomen Paras Olut -kilpailu on yksi seitsemästä Olutliiton kattojärjestön eli Euroopan Oluenkuluttajien liiton (European Beer Consumer Union) hyväksymästä kilpailusta. European Beer Consumers Union (EBCU) on määritellyt joukon kriteereitä, joita noudattavat kilpailut voivat saada EBCU hyväksynnän. Muita hyväksyttyjä kilpailuita ovat European Beer Star, World Beer Cup, Birra dell’Anno, Brussels Beer Challenge, Dutch Beer Challenge ja Austrian Beer Challenge.

”Koska kilpailun arviointi tapahtuu kymmenien tuomarien voimin, ja täysin sokkomaisteluna, on oltava erityisen otettu annetusta tunnustuksesta. Tätä kisaa ei voiteta sattumalla, ja itsekin useita finalisteja maistaneena voin todeta että taso oli erittäin kova. Olemme nyt voittaneet Stout-sarjan kolme kertaa putkeen – kertaalleen Iku-Tursolla, ja kahdesti Ikiiursolla mikä tuntuu huikealta! Toisaalta mieltä lämmittää myös jo alusta asti (vuodesta 2013) valmistetun Rakki Forestfinnish Pale Alen tänä vuonna saama tunnustus!” – Mikko Mäkelä, Panimoyhtiö Hiisi Oy.

Kaikki HIISI-mestaruudet Suomen Paras Olut -kilpailussa listattuna:

Ikiiurso Imperial Stout, 2019
Ikiiurso Imperial Stout, 2018
Iku-Turso Imperial Stout, 2017
Donut Island Andrea Sour Cherry Berliner Weisse 2017

Lisätietoja:

Mikko Mäkelä, Panimoyhtiö Hiisi Oy.
mikko@panimohiisi.fi